KIA Cerato
Содержание:
Fourth generation 2019present
Kia Forte EX (fourth generation)
On January 15, 2018 at the 2018 North American International Auto Show in Detroit, Michigan, Kia unveiled the third generation Forte sedan. Taking styling cues from the Kia Stinger, the new Forte adopts a cab rearward exterior, resulting in a fastback profile and a short trunklid. The car is constructed with 54% advanced high-strength steel that is stronger than the outgoing model. The Forte will be offered with a 2.0L I4 carried over from the second generation model mated to either a six-speed manual transmission or Kia’s first CVT.
The Kia Forte is available in three trim levels: base LX, mid-level S, and top-level EX, and went on sale in the fall of 2018 as a 2019 model year vehicle.
Модификации KIA Cerato
KIA Cerato 1.6 MT
Цена от |
1 134 900 ₽ |
Максимальная скорость, км/ч | 200 |
Время разгона до 100 км/ч, сек | 10.6 |
Двигатель | Бензиновый |
Рабочий объем, см3 | 1591 |
Мощность, л.с. / оборотах | 128/6300 |
Момент, Н·м / оборотах | 155/4850 |
Расход комби, л на 100 км | 7.1 |
Тип коробки передач | Механическая, 6 передач |
Привод | Передний |
Показать все характеристики |
KIA Cerato 1.6 AT
Цена от |
1 174 900 ₽ |
Максимальная скорость, км/ч | 195 |
Время разгона до 100 км/ч, сек | 11.6 |
Двигатель | Бензиновый |
Рабочий объем, см3 | 1591 |
Мощность, л.с. / оборотах | 128/6300 |
Момент, Н·м / оборотах | 155/4850 |
Расход комби, л на 100 км | 7.2 |
Тип коробки передач | Автоматическая, 6 передач |
Привод | Передний |
Показать все характеристики |
Kia Cerato двигатели. Официальная норма расхода топлива на 100 км.
Поколение 1: (2004-2006)
Бензиновые:
- 1.6, 105 л. с., механика, передний, 11 сек до 100 м/час, 9,1/5 л на 100 км
- 1,6, 105 л. с., автомат. Передний, 11,8 сек до 100 км/час
- 2.0, 143 л. с., механика, передний, 9 сек до 100 км/час, 10,2/5,9 л на 100 км
Дизельные:
- 1,5, 102 л. с., механика, передний, 12,5 сек до 1000 км/час
- 2,0, 112 л. с., механика, передний, 11,5 сек до 100 км/час, 8,2/4.6 л на 100 к м
Рестайлинг поколения 1 (2007-2009)
Бензиновые:
- 1,6, 122 л. с., механика, 10,2 сек до 100 км/час, передний
- 1,6 122 л. с., , механика, передний, 10,2 сек до 100 км/час
Поколение 2 (2009-2013)
Бензиновые:
- 1,6, 126 л. с., механика, передний, 10.3 сек до 100 км/час, 8,6/5,5 л на 100 км
- 1,6, 126 л. с., автомат, передний, 12 сек до 100 км/час, 9,2/5, 8 л на 100 км
- 2,0, 150 л. с., автомат, передний, 9,8 сек до 100 км/час, 10,8/6,2 л на 100 км
- 2,0, 156 л. с., механика, передний, 9,3 сек до 100 км/час, 9,7/6,9 л на 100 км
- 2,0, 156 л. с., автомат, передний, 10,5 сек до 100 км/час, 9,8/6,9 л на 100 км
Поколение 3 (2013-2016)
Бензиновые:
- 1,6, 204 л. с., автомат, передний, 11,2/8,1 л на 100 км
- 1,6, 204 л. с., механика, передний, 11,2/8,1 л на 100 км
- 1,8, 148 л. с., автомат/механика, передний
- 2,0, 175 л. с., механика/автомат, передний
Рестайлинг поколения 3 (2016-н.в.)
Бензиновые:
- 1,6, 130 л. с., механика, передний, 10,1 сек до 100 км/час, 9/5,4 л на 100 км
- 1,6, 130 л. с., автомат, передний, 11,6 сек до 100 км/час, 9,1/5,6 л на 100 км
- 2,0, 150 л. с., автомат, передний, 9.3 сек до 100 км/час, 10,5/5,6 л на 100 км
First generation 20042009
First generation (LD) | |
---|---|
Overview | |
Also called |
|
Production | 2003–20082004–present (China) |
Model years | 2004–2009 |
Assembly | South Korea: Hwaseong ()China: Yancheng () (DYK)Malaysia: Gurun () |
Body and chassis | |
Body style | 4-door sedan5-door hatchback |
Platform | Hyundai-Kia J3 platform |
Related | Kia Carens |
Powertrain | |
Engine |
|
Transmission | 4-speed automatic5-speed manual |
Dimensions | |
Wheelbase | 2,610 mm (102.8 in) |
Length | 2003–06 sedan: 4,480 mm (176.4 in)2006–08 sedans: 4,500 mm (177.2 in)2003–06 hatchback: 4,341 mm (170.9 in)2006–09 hatchback: 4,350 mm (171.3 in) |
Width | 1,735 mm (68.3 in) |
Height | 1,470 mm (57.9 in) |
Chronology | |
Successor | Kia Ceed (hatchback) |
The Kia Cerato was introduced in South Korea in 2003, sharing a platform with the Hyundai Elantra (XD) and using Hyundai’s Beta II (G4GC) (CVVT-enabled) four-cylinder engine.
It replaced the Sephia/Mentor sedan and Shuma hatchback.
In North America, the «Spectra» name was used when introduced for the 2004 model year, with «Spectra5» designating the hatchback. For Latin American markets, the Cerato was still named Sephia until 2005, when it was discontinued in favor of the name Spectra. In Europe, the Cerato was replaced by the Kia Cee’d.
For the Malaysian market, the first generation Spectra was launched in Malaysia on August 15, 2007 as the «Spectra5» available only with one trim level and with the hatchback bodystyle powered by a 1.6 litre four cylinder 16 valve DOHC CVVT engine with a 4-speed automatic transmission.
Facelift
In 2006 a facelift version was introduced, including revised Gamma engines. Stylistically, the bumper and headlamps lost their pronounced crease near the grille area, the trunk lid became more rounded, and the taillights were reshaped.
Kia Cerato R and Horki 300EV
The Kia Cerato R is the extensive facelift of the Kia Cerato to extend sales within the Chinese market, while the second generation Kia Cerato was sold as the Kia Forte in China at the same time. The design was significantly updated to be in line with other newer Kia products. The Horki 300EV is an compact electric sedan with the design being essentially a rebadged version of the Kia Cerato R from the Chinese market, it was unveiled on the 2016 Guangzhou Auto. The platform is the same as the first generation Kia Cerato, which is still in production in China as the Cerato R.
References
Kia Motors, a division of Hyundai Motor Group, automobile timeline, 1970s–present |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Type | 1970s | 1980s | 1990s | 2000s | 2010s | 2020s | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
City car | Visto | Picanto (SA) | Picanto (TA) | Picanto (JA) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ray | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subcompact | Brisa | Pride (Y) | Qianlima | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pegas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Brisa II/K303 | Avella | Rio (DC) | Rio (JB) | Rio (UB) | Rio (YB) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Compact | Capital | cee’d (ED) | cee’d (JD) | Ceed (CD) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sephia I | Sephia II | Cerato (LD) | Forte (TD) | Forte (YD) | Forte (BD) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mid-size | Concord | Credos | Optima (MS) | Optima (MG) | Optima (TF) | Optima (JF) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stinger (CK) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Full-size/Executive | Enterprise | Opirus | Cadenza (VG) | Cadenza (YG) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Potentia | K9 I (KH) | K9 II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roadster | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subcompact SUV | KX3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Seltos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stonic | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Compact SUV | Niro (DE) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sportage (NB-7) | Sportage (JE/KM) | Sportage (SL) | Sportage (QL) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Retona | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mid-size SUV | Sorento (BL) | Sorento (XM) | Sorento (UM) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mohave | Telluride | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mini MPV | Venga (YN) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Compact MPV | Joice | Soul (AM) | Soul (PS) | Soul (SK) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Carens (RS) | Carens (UN) | Carens (RP) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Large MPV | Carnival (KV-II) | Carnival (VQ) | Carnival (YP) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pick-up | Bongo | Bongo Wide | Bongo Frontier | Bongo III/K-series | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van | BestA | Pregio | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bus/Coach | Combi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Granbird I | Granbird II |
Kia Motors, a division of Hyundai Motor Group, North American road car timeline, 1994–present |
|||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Type | 1990s | 2000s | 2010s | 2020s | |||||||||||||||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Subcompact | Rio | Rio | Rio | Rio | |||||||||||||||||||
Compact car | Sephia | Sephia | Soul | Soul | Soul | ||||||||||||||||||
Spectra | Spectra | Forte | Forte | Forte | |||||||||||||||||||
Mid-size car | Optima/Magentis | Optima/Magentis | Optima | Optima | |||||||||||||||||||
Stinger | |||||||||||||||||||||||
Full-size car | Amanti | Cadenza | Cadenza | ||||||||||||||||||||
K900 | K900 | ||||||||||||||||||||||
Subcompact SUV | Niro | ||||||||||||||||||||||
Compact SUV | Sportage | Sportage | Sportage | Sportage | |||||||||||||||||||
Mid-size SUV | Sorento | Sorento | Sorento | ||||||||||||||||||||
Borrego* | Telluride | ||||||||||||||||||||||
Compact MPV | Rondo* | Rondo* | |||||||||||||||||||||
Minivan | Sedona | Sedona | Sedona | ||||||||||||||||||||
* only available in Canada since 2010. |
Экстерьер
- Габаритные размеры новой Серато остались практически не тронутыми, в длину седан равен – 4560 мм, в ширину – 1780 мм, колесная база увеличилась на 50 мм – 2700 мм, в высоту – 1445 мм.
- Дорожный просвет (клиренс) – 15 см.
- Масса снаряжённого авто колеблется в районе 1180 – 1320 кг.
Киа Серато 2014 2015 фото передней части
Передняя часть Cerato 2014-2015 встречает нас совершенно новой радиаторной решеткой, типичная всем новым моделям корейской компании. Выше в глаза врезаются крупные, красивые фары головного света, хорошо освещающие дорогу. Шикарно смотрится капот со своеобразной U-видной выштамповкой.
Киа Церато 2014 2015 фото сбоку
Боковая часть менее запоминающая, но в глаза бросается высокая крыша, с плавными линиями, которые проходят по заваленным дверным стойкам. Большие колесные арки без труда смогут вместить диски 17 радиуса с низкопрофильной резиной 225/45. Отлично вписались зеркала со светодиодными повторителями поворотов.
Kia Cerato 2014 2015 фото задней части
Корма автомобиля встречает нас большими яркими, плафонами габаритных огней, с современной светодиодной начинкой, в виде вытянутых глаз с подчеркнутыми ярко красными зрачками, вытягивающие вплоть до задней стойки крыши. Что касаемо багажника, он стал больше, способный разместить вплоть до 420 литров груза.
Фото багажника Серато 2014 2015
Помимо увеличения объема, производитель увеличил проходное отверстие на 73 мм, что сыграло немалую роль в удобстве погрузки сумок.
Second generation 20092013
Kia Cerato Si (second generation)
The second generation Kia Cerato was launched in South Korea in late 2008 under the Kia Forte name – a name that was used in most international markets. The «Cerato» name has been retained in some markets, such as Australia, Iran, South Africa and Brazil. In Singapore, the second generation model is badged «Kia Cerato Forte».
At the Sydney Motor Show, held from 9 to 19 October 2008, Kia introduced a new version of the Cerato sedan, which in Europe and North America was called Kia Forte. In the CIS countries, the second generation Cerato retained its name, and its sales began in March 2009.
The changes affected the elements of the interior and suspension. The car received a wider (4 cm) and longer (3 cm) body, a longer (4 cm) wheelbase and a wider (7 cm) gauge. However, ground clearance was reduced by a centimeter, thereby reducing the height by a centimeter. At the same time, the design of the rear suspension was simplified, which instead of independent multilink thrust became semi-dependent double-lever, with an elastic beam, which made it more reliable and easy to repair and maintain
IRAN
in iran the second generation cerato were assembly by saipa group.