Dodge Intrepid

Oil sludge

Some second-generation 2.7 L V6 engines have suffered from failures due to oil sludge contamination. In February 2009, five separate class action lawsuits related to the alleged oil sludge defect were consolidated to the District of New Jersey. These problems happen when fine engine oil passages become clogged with sludge, and often result in catastrophic failure of the engine. An unknown number of Intrepid owners have been affected. Fixes include changing to synthetic oil, inspection, and even engine replacement. During the Chrysler bankruptcy proceedings, there was concern among consumer advocate groups that Chrysler’s proposed «free and clear» sale of assets to «New Chrysler» would allow the automaker to avoid liability for the oil sludge defect.

Background

The Intrepid’s design goes back to 1986, when designer Kevin Verduyn completed the initial exterior design of a new aerodynamic concept sedan called Navajo. The design never passed the clay model stage. It was also at this time that the Chrysler Corporation purchased bankrupt Italian sports car manufacturer Lamborghini. The Navajo’s exterior design was reworked and became the Lamborghini Portofino, released as a concept at the 1987 Frankfurt Auto Show. The Portofino was heralded as a design triumph, setting in motion Chrysler’s decision to produce a production sedan with the Portofino’s revolutionary exterior design, called «». The cab forward design was characterized by the long, low slung windshield, and relatively short overhangs. The wheels were effectively pushed to the corners of the car, creating a much larger passenger cabin than the contemporaries of the time.

Design of the chassis began in the late 1980s, after Chrysler had bought American Motors Corporation (AMC) in 1987. During this time, Chrysler began designing the replacement for the then-new Dodge Dynasty, which was a mid-size car. Initial proposals bore resemblance to the Dynasty, but this design approach was scrapped entirely in 1988 by François Castaing, the former AMC Vice President of product engineering and development. As AMC was purchased by Chrysler, Castaing became new Vice President for Vehicle Engineering for the new company. The acquiring automaker was in desperate need to replicate the AMC and Renault corporate culture where work was conducted in an atmosphere «of constant change». Castaing organized Chrysler’s departments into AMC-style cross-function teams, as well as incorporated the use of simultaneous engineering. Moreover, the new vehicle’s design, under Castaing’s leadership, began with the Eagle Premier platform.

The Premier’s longitudinal engine mounting layout was inherited, as was the front suspension geometry, and parts of the braking system. The chassis itself became a flexible architecture capable of supporting front or rear-wheel drive (designated «LH» and «LX» respectively). The chassis design was continually refined throughout the following years, as it underpinned more Chrysler prototypes: the 1989 Chrysler Millennium and 1990 Eagle Optima.The transmission was inspired by the Premier’s Audi and ZF automatics. Borrowing heavily from Chrysler’s A604 (41TE) «Ultradrive» transversely mounted automatic, it became the A606 (also known as 42LE).The initial standard 3.3 L pushrod V6 engine was joined in 1990 with a 3.5 L SOHC engine with four valves per cylinder. For the second generation Intrepid R/T the block was recast in aluminum as part of a comprehensive upgrade.

Салон Chrysler Intrepid

   Эта машина имеет большой салон, в нем легко вместятся 5 человек с баскетбольным ростом. Водитель, рост которого 180 см, с отодвинутым назад до упора сидением не будет доставать ступнями до педалей. Сидение же в некоторых версиях обладает электрической регулировкой. Руль можно регулировать только по высоте — на любой версии. Посадка комфортная и удобная. Существует 2 вида комплектации интерьера. В первой рычаг КПП расположен на центральном тоннеле, во втором же случае — рычаг АКПП сделан в форме кочерги под колонкой руля, также между передними сидениями расположен мягкий подлокотник и бардачок. Второй комплект комплектации дает возможность превратить переднее кресло в удобнейший диван. В оснащении SE вы не найдете подголовников на заднем кресле, оно также не будет складываться по частям, однако на нем очень удобно спать и сидеть. Многие Chrysler Intrepid отзывы упоминают большой багажник, его объем равен 522 литрам.

   Невзирая на аэродинамическую форму кузова, которая придается сильно отведенным лобовым стеклом, интерьер Chrysler Intrepid довольно комфортабелен и вместителен, а крыша находится на вполне хорошей высоте, однако визуально машина кажется немного низкой.

Комплектация Chrysler Intrepid

   Chrysler Intrepid собирался в 3-х комплектациях: ES, STX и SE. Комплектация SE оснащалась кондиционером, 2-мя подушками безопасности и гидроусилителем руля, комплектация STX обладала более мощным двигателем, литыми дисками и противотуманными фарами, а комплектация ES наделялась кожаным салоном, системой климат-контроля и бортовым компьютером. Крайслер Интрепид часто применяется канадской полицией, это подчеркивает надежность данного автомобиля. В 2004 году модель Chrysler Intrepid сняли с производства.

Технические характеристики Chrysler Intrepid

    В 1998 году началось производство второго поколения Chrysler Intrepid. На то время новый Intrepid можно было купить в одной из трех комплектациях: SE со стандартным мотором в 2,7 л, SXT с силовым агрегатом в 3,2 л или 3,5 л, или в комплектации ES, которая оснащалась бортовым компьютером, климат-контролем и кожаным салоном. Подвеска достаточно мягкая, это вполне характерно для американских машин.

    Intrepid II обладал 24-клапанными 6-цилиндровыми бензиновыми двигателями: алюминиевый 204-сильный двигатель объемом 2,7 литра; 229-сильный, объем которого 3,2 литра, а также 236-сильный, его объем был равен 3,5 литрам и выполнялся он с блоком из чугуна. Последний мотор для версии R/T был обновлен до мощности в 248 лошадиных сил. Все силовые агрегаты комплектовались четырехступенчатой автоматической КПП.

    Мощности мотора объемом 2,7 литра полностью хватает. До ста машина разгоняется за 10.6 секунд, наибольшая скорость составляет 201 км/ч. Расход бензина Аи-92 в чертах города – 12,7 литра, по шоссе – 8.3 литра. Другие 2 мотора более динамичны: до ста за 8,6-9,7 секунд, максимальная скорость – 211-216 километров в час, а расход топлива 13,2/9,2 литров. Автоматическая гидромеханическая КПП не обладает функцией ручного переключения и отзывается на нажатие газа с небольшой паузой. Спорт модификация R/T, которая выпускалась с 2000 по 2003 года, оснащалась автоматической КПП и обладала функцией AutoStick.

Тест драйв Chrysler Intrepid

    На Chrysler Intrepid не хочется быстро ездить, резко стартовать со светофоров надавивши до предела педаль газа. На этой машине вы просто неспешно и умиротворенно передвигаетесь. Хочется все делать правильно: уступать дорогу пешеходам, включать поворотники, не грубить другим водителям. Сотрудники ГАИ часто просто не замечают этот автомобиль. На автомобиль дешевые запчасти, несложная конструкция, можно сказать вечный двигатель, потрясающая надежность. Однако минусы тоже есть: устаревшая конструкция, сильно устаревший дизайн, не радует ближний и дальний свет, непрестижный, не соответствует социальному статусу, все это может стать серьезным недостатком. В связи с этим лучше тщательно подумайте, прежде чем приобретать Chrysler Intrepid. Если Вам необходим крепкий, неприхотливый, но в тоже время далеко не роскошный автомобиль, то смело покупайте его. Но если вы любите быструю езду и рветесь вперед на всех светофорах — лучше подумать о приобретении соответствующего данным критериям автомобиля, который удовлетворит ваши запросы. 

Рубрики:Американские автомобилиМетки записи:Chrysler

External links

« previous — Dodge road car timeline, international market, 1980s–present

Type 1980s 1990s 2000s 2010s
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7
Subcompact Omni Atos Atos
Charger Brisa Brisa i10 Vision
Challenger Verna Attitude Attitude Attitude
Colt Colt Colt Colt Forza
Arrow
Celeste
Compact Colt
Polara
Dart
Magnum Dart K Shadow Neon Neon Caliber Dart Neon
Aspen Aries 2000GTX SX 2.0 Trazo
SuperBee Magnum Magnum SRT-4
Mid-size Alpine Lancer
Dart E
Dart Spirit GTS
Mirada Dynasty Stratus Stratus Avenger
Diplomat Avenger
Full-size St. Regis Monaco Intrepid Intrepid Magnum
Charger Charger
Sports Stealth
Daytona SRT-10 Challenger
Conquest Viper Viper Viper Viper Viper
  • Canadian market
  • Mexican market
  • United States market
  • Australian market
  • Chinese market

« previous — Dodge road car timeline, United States market, 1980s–present

Type 1980s 1990s 2000s 2010s 2020s
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Subcompact
Colt Vista
Omni
Omni 024 Charger
Compact Shadow Neon Caliber Dart
Aspen Aries
Mid-size
Mirada Spirit
Dynasty
Diplomat
Full-size St. Regis Charger
Magnum
Sport compact Shelby Charger / GLH Shelby GLHS Shelby CSX SRT-4
Daytona
Sports Conquest Stealth
Supercar
  • Canadian timeline
  • Mexican timeline
  • International timeline
  • Australian timeline
  • Chinese timeline

Салон Dodge Intrepid

    Просторный и большой салон, удобные кресла обеспечивают удобное расположение, как пассажиров, так и водителя, а установка климат-контроля – делает машину еще лучше. Панель приборов информативна, на ней нет ненужных данных, только все самое основное. Зеленоватое мягкое освещение доски приборов и дополнительных приборов (кнопки, климат, магнитола) не будут напрягать глаза, и все прекрасно читается. Кстати, есть функция, которая экономит деньги — самодиагностика. 

Комплектация Dodge Intrepid

   Базовая комплектация Dodge Intrepid 2002 включает: кресла, выполненные из натуральной кожей, круиз-контроль, климат-контроль, электростеклоподъемники дверей. В автомобиле и пассажиров достаточно пространства для ног, оформление салона сделано достаточно просто и со вкусом. Вторая модификация Dodge Intrepid 2.7, которая появилась в 1998 году, получила изысканный и в тоже время спортивный дизайн. Додж Интерпид в 2003 году заменили на новую модель Dodge Magnum.

Dodge Intrepid технические характеристики

    Все технические особенности Dodge Intrepid 2001 зависят от выбранной модификации и могут обладать различными параметры. На машину ставится двигатель, объем которого 2,7 литра V-6 с 200 л. с., или же 3,5-литровый V-6, мощность которого 233 л. с. Все модификации Dodge Intrepid оснащаются автоматической 4-ступенчатой КПП.

    Ходовая часть до такой степени простая, что поломаться она не может, недаром база LH применяется в целой линейке автомобилей «Додж» и «Крайслер» аналогичного класса. Передний привод помогает сберегать энергию, которая передается мотором на ведущие колеса, нет промежуточных факторов, карданов отбора мощности, если не учитывать саму автоматическую КПП. Сама коробка хорошая, с системой обучения манере вождения хозяина. 

     Расход топлива:

  • по городу 13,2-15,1 л;
  • по трассе 7,2-9,6 л.

Тест драйв Dodge Intrepid

    Про Dodge Intrepid отзывы говорят о спортивном характере машины, при этом множество из них применяют его в качестве семейного авто. Машина не имеет такие возможности проходимости как тот же Dodge Grand Caravan, однако обладает удобным и вместительным салоном. Стоимость Dodge Intrepid в среднем около составляет 17.000 $, что делает машину идеальным выбором при ограниченном бюджете. Старенькие модели встречаются с ценой 1.000 $, чаще всего стоимость зависит от технического состояния модели и года выпуска. Покупатель обязан понимать, что с подобной ценой не стоит рассчитывать на дорогое оформление и богатую комплектацию.

    Достоинства:

  • стильный;
  • достаточно удобен в управлении;
  • мощный;
  • прекрасно держит дорогу в самых разных скоростных диапазонах;
  • комфортный и просторный салон;
  • надежный двигатель, подвеска;
  • недорогой в эксплуатации;
  • много дополнительных функций;
  • приятная проходимость (мотор лежит на ведущих колесах) во время снегопада идет уверенно.

       Недостатки:

  • слабенький родной свет фар (ксенон поможет решить проблему);
  • мягковатые тормоза;
  • большие свесы сзади и спереди. Машина не подходит для бездорожья с крутыми перепадами.

Рубрики:Американские автомобилиМетки записи:Dodge

Class history Edit

Voyager in drydock at the Utopia Planitia Fleet Yards

Development and construction of the Intrepid-class occurred at the Utopia Planitia Fleet Yards with the class entering service by . The second ship, USS Voyager, was commissioned in . It was the first ship to test the class 9 warp drive in deep space. At the time of its introduction, the Intrepid-class was considered to be the most technologically advanced out of all Starfleet’s starship classes, though it would be superseded in that regard the following year by the Sovereign-class. (VOY: «Caretaker», «Relativity»; Star Trek: First Contact)

The performance of the Intrepid-class was well reflected by the starship Voyager. That ship was notable for independently, and successfully, completing an unscheduled seven-year journey across the previously unexplored Delta Quadrant, seventy thousand light years from Federation space, from 2371 to . The vessel was completely cut off from communication with Starfleet until , and had no access to any Starfleet supplies or facilities for the entire length of its journey. (VOY Season 1 through VOY Season 7)

Hybrid electric concepts

In the late 1990s, Chrysler used the Intrepid as a research platform for a hybrid electric vehicle in a diesel-electric configuration. Three variations were built, the Intrepid ESX, ESX II, and ESX III. The first vehicle was built in a series hybrid configuration, while the next two were considered mild hybrids. These were attempted in the time frame of 1997 to 1998.

The ESX design team set a high goal of making the vehicle capable of sipping gasoline at the rate of 80 miles per US gallon (2.9 L/100 km; 96 mpg‑imp), but the eventual vehicle only achieved an estimated 55 miles per US gallon (4.3 L/100 km; 66 mpg‑imp). The figure was impressive for such a vehicle. However, the car used a number of exotic materials, which made the cost excessive if it were ever to go into full-scale production. It was estimated that the car would cost $80,000, or roughly $60,000 more than a regular Intrepid. Part of this price increase was caused by the use of lead-acid batteries.

The ESX II team set a somewhat more modest goal of 70 miles per US gallon (3.4 L/100 km; 84 mpg‑imp). The vehicle was made much lighter than normal by using an aluminum frame and carbon fiber composite material. This version only cost around $37,000, or about $15,000 more than a standard Intrepid. This version used nickel metal hydride batteries.

The third vehicle, the ESX III, had a target mileage of 72 miles per US gallon (3.3 L/100 km; 86 mpg‑imp). It used less expensive materials, such as injection-molded thermoplastic instead of carbon fiber. The estimated cost was only about $7,500 more than a standard vehicle, which would give a total somewhere around $30,000. The ESX III used lithium ion batteries.

General overview Edit

When first commissioned, the Intrepid class featured many innovations then becoming available, not least being the tricyclic input manifold of the warp core and variable geometry pylons. The class was also the first to incorporate bio-neural gel packs and was equipped with the Mark 1 Emergency Medical Hologram (or EMH) system.

The Intrepid-class USS Voyager had a stable crew complement of 141 when departing Deep Space 9 in . (VOY: «Caretaker») Throughout its journey in the Delta Quadrant, the ship operated with a crew of approximately 150. (Star Trek: Voyager)

According to the Star Trek Encyclopedia, the normal crew complement for the Intrepid-class was about 140.The width of the hull was stated in «Parallax» to be between 116 and 118 meters. The official length of this design however was exactly 1,130 feet (344.424 meters) according to Rick Sternbach. Rick Berman selected the figure from a range of possible sizes.

First generation 19931997

First generation
Overview
Production June 1992–August 1997
Assembly Brampton Assembly, Brampton, Ontario, Canada Newark Assembly, Newark, Delaware, U.S.
Designer Kevin Verduyn (1988)
Body and chassis
Related Chrysler LHSChrysler ConcordeChrysler New YorkerEagle Vision
Powertrain
Engine 3.3 L V63.5 L V6
Transmission 4-speed automatic
Dimensions
Wheelbase 113 in (2,870 mm)
Length 1993–94: 201.7 in (5,123 mm)1995–97: 201.8 in (5,126 mm)
Width 74.4 in (1,890 mm)
Height 56.3 in (1,430 mm)
Curb weight 3,318 lb (1,505 kg)

Rear view

The first generation of LH cars debuted at the in Detroit as three 1993 models: the Chrysler Concorde, Dodge Intrepid (badged as a Chrysler in Canada), and the Eagle Vision (badged as a Chrysler in Europe).

The Intrepid was available in two trim levels: base and the sportier, better-equipped ES, which added four-wheel disc brakes, 16″ wheels with better tires, and stiffer «touring» suspension damping. All Intrepids received driver and front passenger airbags, a rarity at the time, as well as air conditioning and the four-speed automatic transmission. Anti-lock brakes were optional, as was traction control and the more powerful 3.5 L SOHC engine rated at (214 hp).

The Intrepid’s launch marked a new image for the Dodge brand, which began to market itself as «The New Dodge» with a marketing campaign featuring actor Edward Herrmann, who would go on to serve as the brand’s spokesperson for the rest of the decade.

Changes were few over the Intrepid’s initial five-year production. A new variable-assist power steering rack replaced the original for 1994, allowing for easier parking while maintaining a firmer feel at speed. The touring suspension tuning was also made standard equipment in the base model this year. Anti-lock brakes were made standard in the ES in 1995, and in 1996 a new manual shift function for the automatic transmission, called Autostick, was inherited from the Eagle Vision TSi: the first transmission of its kind available in a mainstream car. In addition, Chrysler updated the Dodge Intrepid for the 1995 model year, adding the previous Dodge Ram logo, which was used from 1994-2009. Each exterior treatment uses a hoodline and chrome accented daytime running lights with body colored accents. The Intrepid was often compared with the Chevrolet Lumina and Ford Taurus, and to a lesser extent, the Toyota Camry, Nissan Altima, and Honda Accord.

Intrepids were built at American Motors’ Brampton Assembly facility, originally established to manufacture the Eagle Premier, in Brampton, Ontario, Canada; and at the Chrysler plant at Newark, Delaware.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *