Тойота Превия характеристики, отзывы, фото

Second generation XR30, XR40 20002005

Second generation (XR30, XR40)
Overview
Also called Toyota Estima (Japan)Toyota Tarago (Australia)
Production January 2000 – December 2005
Assembly Japan: Kariya, Aichi (Fujimatsu plant);Toyota, Aichi (Motomachi plant)
Designer Hiroshi Okamoto (1997)
Layout Front-engine, front-wheel-drive
Powertrain
Engine 2.4 L I4 (gasoline)3.0 L V6 (gasoline)2.0 L I4 (turbocharged diesel)
Transmission 5-speed manual4-speed automaticCVT automatic (hybrid)
Dimensions
Wheelbase 2,900 mm (114.2 in)
Length 4,750 mm (187.0 in)
Width 1,790 mm (70.5 in)
Height 1,770 mm (69.7 in)
Curb weight 1,640–1,850 kg (3,616–4,079 lb)

The first generation Previa was sold outside the United States until 8 January 2000, when a new front wheel drive second generation replaced it. The second generation was not available in North America, as they received the Toyota Sienna. The second generation Previa had a slightly longer wheelbase (2900 mm) and was both narrower (1790 mm) and lower (1770 mm) than the first one; it switched to FF layout and was based on the Camry platform.

It was produced with sliding rear passenger doors on both sides and offered space for up to six, seven or eight passengers and, as with the first generation, was sold as the Estima in Japan and as the Tarago in Australia. The range available in Australia was the GLi, GLX and Ultima.

Models sold on the European markets were available with both gasoline and diesel-powered four-cylinder engines. The diesel engine was a 2.0-liter 1CD-FTV with 116 hp (87 kW) and the gasoline-powered one a 2.4-liter with 156 hp (116 kW). Both models featured a five-speed manual transmission as the part of standard equipment, while a four-speed automatic was available as an option on gasoline-powered model.

Australian models were only available with the 2.4-liter petrol engine and a four-speed automatic.

In Japan, a 3.0-liter V6 engine and a hybrid version of the Estima were available.

Estima Hybrid

The Estima Hybrid employed the Toyota Hybrid Synergy Drive and used two electric motors. A 2.4-liter gasoline engine and a 13 kW (17 hp) electric motor power the front wheels, while the rear wheels are propelled by a 18 kW (24 hp) electric motor. The vehicle had been on sale in Japan since June 2001. Production of the hybrid started in May 2001 at the Motomachi plant and June 2002 at the Fujimatsu plant. It is claimed by Toyota to be the world’s first hybrid minivan.

Первое поколение

Toyota Previa
Общие данные
Производитель Toyota Motor Corporation
Годы производства
Дизайн
Платформа TCR10, TCR11, TCR20
Двигатель
2.4 L 2TZ-FE I42.4 L 2TZ-FZE I4 турбонаддув
Трансмиссия
4-ст. автоматическая5-ст. ручная
Характеристики
Массово-габаритные
Длина 1991-92 и 1995-97: 4750 мм1993-94: 4760 мм
Ширина 1991-94: 1801 мм1995-97: 1798 мм
Высота 1991-94 RWD: 1745 мм1995-97 RWD: 1781 мм1991-94 AWD: 1755 мм1995-97 AWD: 1791 мм
Колёсная база 2865 мм
Масса 1700 — 2450 кг
Динамические
Максимальная скорость 180 км/ч
Другое
Расход топлива 10-15 литров
Объём бака 60 литров

← Toyota Town Ace

Toyota Sienna →

 Медиафайлы на Викискладе

Toyota Estima Lucida

Toyota Estima Lucida (тойота эстима люсида) — 8-местный минивэн для внутреннего японского рынка (для европейского рынка Toyota Previa) с условно-капотным кузовом с несколькими вариантами двигателя — бензиновый (инжекторный 2ТZ- FE — 2,4 л) и дизельными турбированными (3C-T, 3C-TE — 2,2 л). Годы выпуска 1990—1999 гг. В наше время Estima Lucida не производится. Выпускались с автоматической и ручной трансмиссией. Характерной чертой этого минивэна является наличие полного постоянного привода на большинстве разновидностей. В комплектацию часто входят 2 контура кондиционера (один компрессор, два испарителя: в передней панели и задний потолочный с подводом трубок справа под днищем), стеклянная высокая крыша, электрические шторки на окна. Более богатая вариация G Luxury и Aeras. Ближайшие «родственники» в рамках одной марки — Toyota Estima, Toyota Estima Emina различаются габаритными размерами, комплектацией, отделкой.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *