Chrysler Pacifica CS

Awards

  • «Best Minivan of 2016» by Cars.com
  • «Best New Large Utility Vehicle» by the Automobile Journalists Association of Canada (AJAC)
  • 2017 Chrysler Pacifica has been named the 2017 North American Utility of the Year by a panel of automotive experts
  • 2017 Chrysler Pacifica Named Family Vehicle of the Year by the Midwest Automotive Media Association
  • All-new 2017 Chrysler Pacifica Wins Drivers’ Choice Award for Best Minivan from MotorWeek
  • 2017 Chrysler Pacifica Named Crossover-SUV of the Year by the Rocky Mountain Automotive Press
  • All-new 2017 Chrysler Pacifica Named Top Minivan of 2017 by New York Daily News Autos Team
  • All-new 2017 Chrysler Pacifica Named Best Minivan in Popular Mechanics’ Automotive Excellence Awards

Production

Production of the vehicle uses an all-new platform at the Windsor Plant in Windsor, Ontario, Canada.

Powertrains

Charging port of the 2017 Chrysler Pacifica Hybrid

The Pacifica uses a new revision of the 3.6-liter V6 engine, and will be produced with two powertrains, gasoline-only and plug-in hybrid, the latter marketed as Pacifica Hybrid. The plug-in hybrid version uses a 16-kWh lithium-ion battery, located under the floor under the second row of seats (the hybrid will not be available with the Stow’n’Go seating and vacuum), with an all-electric range of 33 mi (53 km) before switching back to using the gasoline engine. The battery can be fully recharged in two hours using a 240-volt plug-in system.[citation needed] The gasoline-only version of the Pacifica minivan went on sale in mid-2016; the plug-in hybrid version, in 2017. Chrysler expected the plug-in hybrid model to achieve a fuel economy of at least 80 miles per gallon equivalent, but on December 1, 2016, the EPA announced the minivan achieved 84 MPGe.

Fuel economy

The Pacifica Hybrid operating in hybrid mode has the highest fuel economy of any minivan available in the American market as of December 2016. The following table presents the official EPA fuel economy ratings for both powertrain variants of the Chrysler Pacifica.

Fuel economy as rated by the U.S. Environmental Protection Agency(Fuel economy as displayed in the Monroney label)
Vehicle Modelyear Operatingmode(AER) EPA fuel economy ratings Notes
Combined City Highway
Chrysler Pacifica 2017 Gasoline only 22 mpg 18 mpg 28 mpg
Chrysler Pacifica Hybrid 2017 Electricity only(33 mi) 84 mpg-e(1)(40 kWh/100 mi) During the first 33 mi uses some gasoline.The actual all-electric range is between 0 and 33 mi.
Gasoline only 32 mpg
Notes: (1) Conversion 1 gallon of gasoline=33.7 kW-hr.

Safety

NHTSA 2017 Chrysler Pacifica VAN FWD:
Overall:
Frontal Driver:
Frontal Passenger:
Side Driver:
Side Passenger:
Side Pole Driver:
Rollover: / 11.6%
IIHS 2017 Chrysler Pacifica Top Safety Pick+:
Small overlap front Good
Moderate overlap front Good
Side Good
Roof strength (2017–present models) Good
Head restraints & seats Good

Chrysler Pacifica — обзор автомобиля

Chrysler Pacifica / Крайслер Пацифика

«Минивэн», как класс семейных авто, в России никогда не был особо популярен. Таких автомобилей у нас можно пересчитать по пальцам (разумеется, речь идет об официальных продажах). Осенью 2017 года компания Chrysler решилась вывести на российский рынок свою новую семейную модель Chrysler Pacifica, призванную сменить не особо хорошо продающийся Grand Voyager (в 2016-м их было реализовано всего 30 штук) и оживить спрос на комфортабельные 7-местные автомобили. В России этому минивэну в конкуренты можно смело приписать «бизнес-джет» Toyota Alphard — обе модели являются премиальными автомобилями со схожей идеологией и не самым доступным ценником. Габаритами Chrysler Pacifica второго поколения превзошел первую модель — в длину новинка растянулась до рекордных в классе 5218 мм, при этом, колесная база ровно такая же, как у снятого с конвейера Grand Voyager — 3078 мм. Отдельного слова заслуживает багажник — и без того немалые 915 л можно увеличить до 3979 л, трансформировав сиденья. К слову, задняя дверь имеет электропривод, ее можно открыть с помощью одного легкого движения ноги под задним бампером.

Двигатель для нашего рынка пока только один — это атмосферный 279-сильный V6, сопряженный с новым 9-скоростным автоматом. Такой тандем позволяет «разменивать» первую сотню всего за 7.4 с — это сопоставимо с турбонаддувными спортивными автомобилями базового ценового сегмента. Салон, отделанный приятными материалами, располагает 7-ю или 8-ю посадочными местами. Из приятных мелочей — откидные столики в креслах, подсветка подстаканников, множество мелких ниш. В списке опционного оборудования — панорамная крыша, мультимедийные дисплеи для задних седоков, высококлассная аудиосистема Harman Kardon с 20-ю динамиками, Hands Free, подогревы первых двух рядов кресел. Перечень электронных помощников и ассистентов безопасности стандартный для всех современных автомобилей — для Chrysler Pacifica предусмотрен адаптивный круиз-контроль, автоматическая система торможения, камеры кругового обзора, удержание на полосе движения, автоматизированная система парковки.

В России Chrysler Pacifica доступен в единственной комплектации Limited Platinum. Стандартный набор опций этой версии минивэна содержит ксеноновое освещение, обивку интерьера кожей Nappa, амбиентную подсветку салона, 3-секционную панорамную крышу, автоматический контроль климaта на 3 зоны, бортовой инфоцентр, круиз-контроль, подогрев и вентиляцию сидений, мультимедийный комплекс (экран 8.4 дюйма, навигация, Apple CarPlay и Android auto, MP3, USB, сенсорное управление). По безопасности предусмотрены подушки (фронтальные, шторки для 3-х рядов, боковые), камера заднего вида, система крепления детских кресел, мониторинг слепых зон, ЭРА-ГЛОНАСС. В списке опционального оборудования числятся электроприводы сдвижных дверей, багажника и последнего ряда сидений; мониторы в спинках сидений; премиум-акустика Harman Kardon; системы помощи при тoрможении, удержания в полосе, управления дальним освещением, предупреждения об опасном сближении, параллельной и перпендикулярной парковки; камера обзора на 360 градусов.

External links

« previous — car timeline, 1970–present

Type 1970s 1980s 1990s 2000s 2010s
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Subcompact Sunbeam Ypsilon
Valiant Lancer
Lancer
Scorpion
Horizon
Compact Valiant Volare
Avenger LeBaron PT Cruiser Delta
Town & Country Town & Country ES / Shadow Neon Neon
Mid-size 150 / Alpine LeBaron / Phantom (2-dr) Sebring (2-dr) Sebring (2-dr)
Centura LeBaron conv. Sebring conv. Sebring conv. Sebring conv. 200 conv.
160 / 180 E-Class LeBaron GTS LeBaron (4-dr) Cirrus Sebring (4-dr) Sebring (4-dr) (4-dr) (4-dr)
2-Litre Fifth Avenue Spirit Stratus Stratus
LeBaron New Yorker Saratoga / Spirit
Hunter
Sigma Dynasty
Full-size Newport Newport New Yorker Concorde Concorde
New Yorker New Yorker New Yorker Fifth Avenue New Yorker 300M
Town & Country Imperial LHS LHS
Intrepid Intrepid
VIP Chrysler Chrysler Chrysler Vision
Valiant Valiant
Sports Laser Conquest Prowler Crossfire
Daytona Viper
Muscle car Valiant Charger Charger
Crossover Pacifica
SUV Aspen
Minivan TEVan
Voyager Voyager Voyager Voyager Grand Voyager Grand Voyager
Town & Country Town & Country Town & Country Town & Country Town & Country Pacifica
Limousine Executive
Personal luxury Cordoba
Imperial
Coupe utility Drifter
GT TC
Notes Vehicles are available only in Europe
Vehicles are available only in Australia
Vehicles are available only in Africa
Vehicles are available only in North America outside US
Vehicles are available only in UK and Ireland
Vehicles are available as Chrysler only outside US, as Dodge or Plymouth inside US.

Reception

The Pacifica was the first jointly engineered product of the 1998 Chrysler-DaimlerBenz «merger of equals.»
Chrysler developed the vehicle in 30 months at a cost below $1 billion. Parent DaimlerChrysler’s other entry in the luxury SUV market, the M-Class (badged as the ML) appeared to be a rushed engineering job from the Mercedes-Benz truck division yet it was a great success, leading to the second-generation M-Class that used a crossover instead of a light truck platform.

DaimlerChrysler heavily touted the Pacifica as the next «big thing» in the fledgling crossover market, forecasting sales of 100,000 per year. These estimations proved to be wildly optimistic, as sales never came close to expectations. There was stiff competition from other luxury crossovers like the Lexus RX and BMW X5; the RX was the volume leader and widely considered the benchmark for the class. Despite the Mercedes-like interior and other Mercedes-derived technologies, however, the Pacifica may have been overpriced for its marque, as general public perception did not consider Chrysler a luxury brand like BMW, Lexus, and Mercedes-Benz. Indeed, DaimlerChrysler was reluctant to heavily promote the fact that the Pacifica (as well as several other jointly engineered vehicles such as the Crossfire and ) featured technologies from its Mercedes division due to fear of cannibalization, as Benz vehicles had much higher prices and profits than their Chrysler equivalents. A three-year, multimillion-dollar contract was signed with singer Celine Dion in 2003, with advertisements designed to reposition Chrysler as a premium marque. However, the promotional campaign was widely considered a flop and so DaimlerChrysler ended it just one year later. Ending up, however, DaimlerChrysler lost money on every Pacifica sold, as it used a modified minivan platform, but it didn’t have any interior commonality with other Chrysler, Dodge or Jeep vehicles.

Positioned as a large crossover, the Pacifica was designed to combine the convenience of a minivan, the elevated position of an SUV, and the handling of a sedan, as the minivan’s popularity was being eclipsed by the SUV which in turn lost favor due to high gas prices. Compared to traditional (light truck-based) luxury sport utility vehicles such as the Lincoln Navigator, the Pacifica had less heavy cargo-hauling and towing capacity but otherwise it was superior in handling, comfort, interior, and amenities. Crossovers with three-row seating tend to be inferior to minivans in passenger room; the Pacifica was no exception as its third-row seats were considered too small compared to that of the Chrysler Town & Country which was less expensive and more fuel-efficient. However other luxury automakers have no minivans in most of their lineups which avoids cannibalization of the sales of their large crossovers, so it didn’t help that the Pacifica inevitably drew comparisons to the Town & Country. Furthermore, DaimlerChrysler was unable to convince the public that the Pacifica was a pioneer of new category of vehicle, as consumers preferred more traditional SUV-style crossovers, and they faced the same problem with the release of the 2006 Mercedes-Benz R-Class in 2005. Like the Pacifica the R-Class is supposed to share the attributes of the minivan, SUV, and a wagon, and despite the R-Class being more upscale and sophisticated (based on a rear-wheel drive platform) with a better executed launch (while the Pacifica was plagued with production and marketing flaws), it has sold poorly compared to the GLK and M-Classes.

The Pacifica was widely praised for its carlike ride and handling, as its sophisticated suspension soaked up the bumps well, while the steering was fairly crisp and linear. However the 2004-06 model years of the Pacifica were fuel thirsty and vastly underpowered considering its hefty weight, with its weak 250 hp 3.5-liter V6 and aging four-speed automatic transmission, which gave poor performance considering the price of this vehicle. This was only rectified in 2007 with a new V6 engine and a new six-speed automatic which was nonetheless too late to salvage sales. Throughout its lifetime there were few engine options, yet despite client requests there was never an available Hemi or SRT version like the 2005 Chrysler 300.

Reliability

The initial production models of the Pacifica gave the nameplate a bad reputation, due to poor mechanical reliability of the transmission and engine, liner and interior flaws, electrical glitches, and low build quality. Furthermore, Chrysler was slow to react in fixing these problems.

Победа за 120 дней. Ошеломляющая Chrysler Pacifica 2017 года

Chrysler Pacifica Touring 2016-2017 года

Бренд-менеджер Фиат/Крайслер признается честно, что в компании в полную мощность использовали почти что запрещенные приёмы — всем известно, что детские голоса и мордашки в рекламе работают эффективнее взрослых. Кроме того, менеджер говорит, что упор в рекламной кампании делали на осведомленность малышей в технологиях и инновациях, а их в новой модели — хоть отбавляй, около 120 наименований. Это те элементы, которых раньше не встречалось ни в одном минивэне. Кроме телерекламы, компания устраивает перформансы в салонах официальных дилеров, где, как и в роликах, вместо консультантов работает малышня. Крайслер отснял видео с точек продаж нового Chrysler Pacifica и это снова вызвало бурю интереса к новой модели.

Новая Chrysler Pacifica была представлена только в январе 2016 года. В прошлом году в компании говорили, что готовят новый минивэн на смену известному за океаном Town&Country, но о названии умалчивали. Никто и не думал, что имя отберут у довольно успешного до определённого времени кроссовероподобного универсала, который выпускали с 2004 по 2008 год. Продолжение линейки Пацифики напрашивалось само собой, но Крайслер решил по-другому. То, что мы видим сегодня на фото — совершенно новый автомобиль, ничего не имеющий общего с прежней Пацификой, ни по конструкции, ни по идеологии, хотя задатки семейного спокойного автомобиля у старой машины были. По отзывам владельцев б/у-шных машин, привезенных из-за океана, это был покладистый, уравновешенный, большой, достаточно продуманный автомобиль. Но его съели кроссоверы и семиместные внедорожники.

Крайслер Пацифика занял достойное место в нише семейных минивэнов

Снова нужно отдать должное профи из FCA — продажи новой Крайслер Пацифика стартовали только в мае, а на момент начала продаж публика фактически ничего не знала о новинке, если не считать автомобильных фанатиков, но их среди покупателей минивэна практически нет. Так вот, с начала мая, всего за 120 дней, Chrysler Pacifica удалось заполучить уже 20% рынка минивэнов, а это достаточно большой кусок сегмента. И это при том что рядом уже несколько лет подряд можно купить очень успешные в Штатах Хонда Одиссей, Тойота Сиенна, Киа Седона и Додж Гранд Караван.

По ценам новая Chrysler Pacifica совершенно не уступает конкурентам:

  • Honda Odyssey продается в базовой комплектации за $30,450;
  • лидера продаж Тойота Сиенна можно купить в Штатах за 30 тысяч долларов;
  • самый недорогой в этой компании — Додж Гранд Караван, его цена — $25,000 в базовой комплектации, а в максимальной — не более 34 тысяч.

Цена Chrysler Pacifica 2016-2017 модельного года на рынке США начинается с 29,6 тысяч, в топовой комплектации автомобиль стоит не менее 45 тысяч.

History

Side view

In June 2013, it was reported that Chrysler was preparing to produce a new generation of its Town & Country minivan at the Windsor Assembly Plant, with production set to begin in 2015 and a release for the 2017 model year. An industry analyst reported that the new version would possibly be a crossover utility vehicle in the vein of the Pacifica.

In 2015, FCA CEO Sergio Marchionne announced that it would invest $2 billion in developing a new minivan, and overhauling the Windsor Assembly Plant to facilitate its production. A company roadmap revealed that a new Town & Country would begin production in February 2016 for the 2017 model year, and that the final-generation Dodge Grand Caravan would be maintained in parallel with the new Town & Country as a lower-cost option during the 2017 model year, after which it will be discontinued. Marchionne has been against «duplicate investments» in product development—a strategy reflected by his reduction of badge-engineering between FCA US’s domestic marques. On November 3, 2015, FCA filed to have its trademark registration on the Pacifica brand renewed; FCA’s Head of Passenger Car Brands Timothy Kuniskis denied that this was related to any new products, and that it was standard industry practice to continue renewing its trademarks because «you don’t want to lose names. Establishing new names is expensive.»

The new vehicle debuted on January 11, 2016, at the 2016 North American International Auto Show. Rather than being named as the Town & Country, the new vehicle was branded as the Pacifica. The decision to drop the Town & Country brand was made primarily to distinguish the new vehicle from previous iterations; Director of Chrysler brand product marketing Bruce Velisek explained that the Pacifica was meant to «change the entire paradigm of what people know about minivans in the segment». Among its differences from the previous Town & Country is a new platform, and a design carrying a sportier appearance inspired by crossovers—a market segment that had cannibalized minivan sales—in an effort to disassociate the vehicle from other minivans with a boxier build. Chrysler is also changing the minivan’s sliding doors: they will be aluminum and hands-free, opening automatically when the fob holder waves under them.

The starting price of the 2017 Pacifica was US$28,595. This was US$1,400 less than the starting price of the 2016 Town & Country. The base model plug-in hybrid, called «Premium», started at US$41,995 and the high-end «Platinum» model started at US$44,995. Because the Pacifica Hybrid has a 16 kWh battery pack, it qualifies in the US for the full US$7,500 . In June 2017, Chrysler recalled 1,600 Pacificas to fix the electronics.

Waymo Pacifica driverless minivan

The production of a plug-in hybrid version, which will be the first of its class in the United States, was, according to chief engineer Kevin Mets, meant to create an electric vehicle that could feasibly be a family’s «primary vehicle».

On November 7, 2017, Waymo announced that it had begun testing driverless cars without a safety driver at the driver position using the Pacifica plug-in.

Starting with the 2020 model year, the low-end «L» and «LX» models will be separated from the Pacifica nameplate and sold under the Voyager nameplate. This marks the return of the Voyager nameplate to the Chrysler model lineup, in which it was last used in 2016, and the North American market, in which it was last used in 2003 in the United States and 2007 in Mexico. In addition to the L and LX trim levels, an «LXi» model will be available to fleet customers.

References

  1. ^
  2. ^
  3. ^
  4. ^

« previous — car timeline, 1970–present

Type 1970s 1980s 1990s 2000s 2010s
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Subcompact Sunbeam Ypsilon
Valiant Lancer
Lancer
Scorpion
Horizon
Compact Valiant Volare
Avenger LeBaron PT Cruiser Delta
Town & Country Town & Country ES / Shadow Neon Neon
Mid-size 150 / Alpine LeBaron / Phantom (2-dr) Sebring (2-dr) Sebring (2-dr)
Centura LeBaron conv. Sebring conv. Sebring conv. Sebring conv. 200 conv.
160 / 180 E-Class LeBaron GTS LeBaron (4-dr) Cirrus Sebring (4-dr) Sebring (4-dr) (4-dr) (4-dr)
2-Litre Fifth Avenue Spirit Stratus Stratus
LeBaron New Yorker Saratoga / Spirit
Hunter
Sigma Dynasty
Full-size Newport Newport New Yorker Concorde Concorde
New Yorker New Yorker New Yorker Fifth Avenue New Yorker 300M
Town & Country Imperial LHS LHS
Intrepid Intrepid
VIP Chrysler Chrysler Chrysler Vision
Valiant Valiant
Sports Laser Conquest Prowler Crossfire
Daytona Viper
Muscle car Valiant Charger Charger
Crossover Pacifica
SUV Aspen
Minivan TEVan
Voyager Voyager Voyager Voyager Grand Voyager Grand Voyager
Town & Country Town & Country Town & Country Town & Country Town & Country Pacifica
Limousine Executive
Personal luxury Cordoba
Imperial
Coupe utility Drifter
GT TC
Notes Vehicles are available only in Europe
Vehicles are available only in Australia
Vehicles are available only in Africa
Vehicles are available only in North America outside US
Vehicles are available only in UK and Ireland
Vehicles are available as Chrysler only outside US, as Dodge or Plymouth inside US.

Model year changes

2005 and 2006

Starting in 2005, the Pacifica was expanded into four trim levels: Base, Touring, Limited, and a special-edition Signature Series. The interior was also slightly restyled. Faux wood trim came standard in Pacifica Touring and Limited models, while the base-model «Pacifica» (later Pacifica LX), offered interior colored plastic trim. Signature Series models had metal clad interior trim and two-tone leather seats.

2007

2008 Pacifica Limited (US; facelift)

Chrysler Pacifica 4.0L AWD (Europe; facelift)

The Pacifica’s exterior was slightly restyled for 2007, including its headlights, hood, fenders, grille, front fascia and wheels. The brand new 4.0 L was added, to complement the standard 3.8 L V6. With the addition of the new engine and transmission, Dual Exhaust was added. New options included a rearview camera incorporated into the navigation system, stain, odor, and static-resistant seat fabric and new wheel options.

2008 (discontinuation)

Chrysler announced on November 1, 2007 discontinuation of the Pacifica, producing the last Pacifica that same month. The final Pacifica rolled off the assembly line on November 23, 2007.

External links

« previous — car timeline, 1970–present

Type 1970s 1980s 1990s 2000s 2010s
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Subcompact Sunbeam Ypsilon
Valiant Lancer
Lancer
Scorpion
Horizon
Compact Valiant Volare
Avenger LeBaron PT Cruiser Delta
Town & Country Town & Country ES / Shadow Neon Neon
Mid-size 150 / Alpine LeBaron / Phantom (2-dr) Sebring (2-dr) Sebring (2-dr)
Centura LeBaron conv. Sebring conv. Sebring conv. Sebring conv. 200 conv.
160 / 180 E-Class LeBaron GTS LeBaron (4-dr) Cirrus Sebring (4-dr) Sebring (4-dr) (4-dr) (4-dr)
2-Litre Fifth Avenue Spirit Stratus Stratus
LeBaron New Yorker Saratoga / Spirit
Hunter
Sigma Dynasty
Full-size Newport Newport New Yorker Concorde Concorde
New Yorker New Yorker New Yorker Fifth Avenue New Yorker 300M
Town & Country Imperial LHS LHS
Intrepid Intrepid
VIP Chrysler Chrysler Chrysler Vision
Valiant Valiant
Sports Laser Conquest Prowler Crossfire
Daytona Viper
Muscle car Valiant Charger Charger
Crossover Pacifica
SUV Aspen
Minivan TEVan
Voyager Voyager Voyager Voyager Grand Voyager Grand Voyager
Town & Country Town & Country Town & Country Town & Country Town & Country Pacifica
Limousine Executive
Personal luxury Cordoba
Imperial
Coupe utility Drifter
GT TC
Notes Vehicles are available only in Europe
Vehicles are available only in Australia
Vehicles are available only in Africa
Vehicles are available only in North America outside US
Vehicles are available only in UK and Ireland
Vehicles are available as Chrysler only outside US, as Dodge or Plymouth inside US.

Есть и преимущества, и недостатки

Машина явно создана для водителей от 30 до 60 лет, предпочитающих спокойную размеренную езду. Обслуживание ее обходится недорого. В люкс-варианте имеется все, включая телевизор. Автомобиль сильный и с устойчивым кузовом. В управлении на приличной скорости бесподобна. Отличается, благодаря подключаемому приводу, превосходным поведением на пересеченной местности.

В городе и в лесу дорожный просвет отнюдь не плохой. Машина перевозит немало грузов, в ней можно уютно спать, так как сиденья без труда превращаются в надежный и ровный пол. Прекрасно подойдет для рыболова Крайслер Пацифика, характеристики которой сводятся к одному – везде проедет с учетом нашего сложного климата, снежных заносов зимой. А ведь стоимость ее нечасто превышает полмиллиона рублей!

Подержанный автомобиль, к примеру, из-за подвески, нуждающейся в ремонте, бамперов и капота, нуждающихся в перекраске, и вовсе можно купить недорого. Все равно к услугам для владельца будет комплект наворотов и те же самые технические характеристики Крайслер Пацифика:

  • в шинах – датчик давления,
  • противотуманные фары,
  • установлен СД-чейнджер,
  • в багажном отделении имеется электродверь,
  • кресло водителя оснащено памятью,
  • потолочный монитор с диагональю в девять дюймов,
  • навигация, которая совмещена с ТВ.

Машина имеет просторные кресла, обтянутые кожей, как во втором, так и в первом ряду. У каждого пассажира – свой подлокотник, электрорегулировка находится спереди. Водительское кресло оборудовано упором, пневматическим поясничным. Можно выбрать подходящий из трех разновидностей климат, бортовик, на вид незамысловатый, но с множеством функций.

На третьем ряду с комфортом могут разместиться даже люди высокого роста. Есть радиоприемник, большое количество ниш и карманов. Пластик неплохого качества, подсветка панели с приборами создает особый стиль. Багажное отделение просторное. Стоит ли говорить после этого про замечательную новинку — Крайслер Пацифика 2013 года! Идеально подходят друг для друга двигатель и КПП. Машина уверенно и плавно трогается с места, легко разгоняется. У мотора всегда есть запас мощности, что придает уверенности при езде. Если он по каким-то параметрам не устраивает, можно выбрать Крайслер Пацифика, дизель. Нельзя сказать, что подвеска характеризуется особой мягкостью. Двигатель бесшумно работает, однако проникает дорожный шум, стоит лишь поехать быстрее сотни километров в час. Вообще, спорными качествами у этой модели принято считать следующие:

  • дополнительные отсеки,
  • головное освещение,
  • коробку передач,
  • расход топлива,
  • качество материалов.

По этому поводу случаются противоречивые высказывания. Отмечается короткий ход подвески, отсутствие подогрева сидений и дороговизну запчастей. А вот расход топлива Крайслер Пацифика вполне сопоставим с аналогичными моделями. Оригинальные запасные части всегда недешевы. Не удивительно, что за один рычаг надо будет заплатить от семи до тринадцати тысяч рублей, но его вполне можно восстановить, что обойдется намного дешевле. Кроссоверу же присущи превосходные для такого класса динамические показатели и надежная тормозная система.

Chrysler Pacifica 2017 года. Минивэн, за который не стыдно

Современный и качественный интерьер

Будем честными. Сидеть за рулём любого минивэна — не самый лучший способ повысить статус в обществе. Не спорткар всё-таки. Это прекрасно понимали в компании, поэтому решили радикально изменить отношение публики к новому автомобилю. Сделать это было довольно сложно, поскольку с минивэна взять-то нечего — большая коробка на колёсах с разной степенью сходства с человеческим автомобилем. В плане самобытности и в какой-то мере отхода от дизайнерского стереотипа Chrysler Pacifica обошла всех на рынке. Опасность состояла в том, что компания играет в этой же рыночной нише Доджем Гранд Караван, который собирается на том же заводе в Канаде, что и новая Пацифика. Поэтому требования к дизайну новой модели были максимальными.

Автомобиль, действительно, получился самобытным и непохожим на угловатый Додж. Спортивные стремительные линии, заниженный клиренс, интересное решение передней части с хромированными интригующими обводками верхней и нижней решёток, светодиодными фонарями, стилистически повторяющими решения седана Крайслер 200.

На рынках США и Канады автомобиль представлен в пяти комплектациях, а на конец 2016 года автомобиль получил две новые:

Приятная синяя подсветка приборной панели

Кроме этих комплектаций Chrysler Pacifica может продаваться в вариантах Туринг L, L+ и Лимитед. Для любителей частичной электротяги представлена гибридная версия автомобиля. Гибрид оборудован таким же двигателем V6, но в отличие от полностью бензинового варианта, этот мотор работает по циклу Аткинсона. Кроме того, у Пентастара отобрали пару лошадок и на гибридной версии его мощность — 247 сил. Под полом гибрида установлена 16-киловаттная литий-ионная батарея. Она может заряжаться до отбоя от 120-вольтовой стандартной американской розетки за 14 часов, а от 220 В может зарядиться до 80% за два часа. Гибридный Chrysler Pacifica разгоняется до сотни за 8,2 с, а расход топлива у него — не более 3,5 л. Полный запас хода на электротяге, заявленный в технических характеристиках — 47,6 км, но он сильно зависит от стиля езды и загрузки автомобиля. Гибридная версия минивэна, в отличие от бензиновой, получила трансмиссию с бесступенчатым вариатором.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *